”Bonnig” mat på en lördag. Recept.🌟
Hejsan! Efter en dag när man nästan har badat ihjäl sig behöver man mat. Riktig mat. "Bonnig" mat på en lördag det åt vi. ”Bonnig” mat som en komplimang. Lite stöddig mat med karaktär! Små fina isterband stekta lite knapriga, serverade med lättkokta morötter, blomkål (Ni vet väl hur nyttigt det är med kål), små goda potatisar från Östgötaslätten. Serverat med en bechamelsås med grönsaksbuljong och mycket hackad persilja i. Det kan inte bli bättre. Grönsakerna är så fina just nu. Tänk på att alla grönsaker har sin olika koktid, jag vill ha al dente. Kål är supermat fullproppad med antioxidanter, mineraler och vitaminer. Kalorisnålt och näringstätt. Kål stärker immunförsvaret. MUMS! Till detta ett glas Riesling Dry, Alsace Gustave Lorentz. Detta är för ca två - tre personer. Morötterna tar längst tid att koka. Underbara blomkål. Härliga små goda isterband. Vår favorit Hugos isterband fanns inte i affären. Har aldrig provat dessa isterband tidigare...





