Fiskburgare med fänkålssallad. Recept.

Hello fisklovers!

Här kommer ett enkelt och mycket gott recept.

När jag köper färsk fisk köper jag ibland lite extra.

Den extrabiten skär jag i mindre bitar och fryser, sedan blir det fisksopppa,

fiskburgare eller fiskgryta.

Fiskburgare med fänkålssallad.

Vit fisk (min var halvfryst)

Det går utmärkt att göra på lax. Eller att blanda olika fisksorter.

1 ägg

Dillfrön (för jag gillar det inte nödvändigt)

Salt och cayennepeppar 

Kör allt i matberedare men inte för länge!

Forma till burgare.

Vänd i rejält med Pankos (asiatiskt ströbröd)

Stek i rapsolja och smör.

Antingen steker Ni dom färdiga eller färdigkör i ugnen.

Servera med fänkålssallad och pommes.

En klick skagenröra till är inte fel.

Ta oxå om det passar ett glas vitt till.

Det går utmärkt att göra burgarna med bröd 🥯 som vanliga hamburgare.

Mixa INTE för länge.

Fänkålssallad.
Kör fänkålen tunn på mandolinen.
Lite vitvinsvinäger.
Majonäs.
Créme fraîches.
Torkad dragon, salt o peppar.
Supergod!


Lite knaperstekta är godast.

Pommes, fänkålssallad och skagenröra.

Supergott!
Lycka till.
Hälsning C.

 

Kommentarer

Populära inlägg