Julafton 2014.

 
Hej!
Ikväll är det julafton, en julafton inte lik någon annan jag varit med om.

En sorgens julafton.
Hur kan en människa lämna ett så stort tomrum efter sig?
Livet är fruktansvärt tomt utan Charolina.
Sorgen är förlamande.
Sorgen gör livet blekt och trist.
Kroppen gillar inte sorgen.
Sorgen sitter i muskler, i benen, i huvudet, i magen,
ja, överallt.
Sorg förändrar livet.
Det som förändras mest är ögonen.
Själens spegel blir sig inte lik.
Det är inte jag i spegeln, tänker jag.
 
Det är många runt om oss som sörjer och har det svårt men jag kan bara förklara min egen sorg.
Christian och jag ser varandras sorg dagligen, så den vet vi hur den är.
Vi tänker ständigt på dom som finns nära.
 
 Låt ljusen brinna.
 
 Carro provar bröllopspresentkameran!
 
 Förra årets julkort.
 
 Älskade kompisar som fanns med hela vägen.

Förra julafton, en del av Carros tjejkompisar på julfika.
Ida Malmvalls fina silversmycken, tjejhjärtan som visar att dom hör ihop för alltid!
 
 Carro kunde göra fest av allt och alltid!
 
Vilken tjej!
 
En fika är  ALDIG fel var Carros devis!!
 
Charolinas sista födelsedag.
 
 Glad nästan jämnt!

Vår vackra dotter.

Nu har vi minnen kvar...... Kalle, Carro, jag, bloggerskan - Carros mamma, Marianne, Christer i Fiskebäckskil.
Andreas fotade.
 
Stolt pappa, Carro och Subarugänget 2007.
SM-Rally
 
Alltid promenadsugen.
För som vi alltid sa, ska man ha fika måste man förtjäna det först!
 
Vilka operationer och behandlingar du fick gå igenom, Carro.
Var fick du din kraft ifrån?
 
 
4 juli 2014.
Den 4 juli kl 7.45 började musiken spela i huset.
Happy birthday.............i alla varianter.
Carro styrde musikanläggningen från sin säng (som hon inte kom upp ur och
inte gjort på en lång tid).
Hon planerade hela födelsedagen tilsammans med Andreas.
Maten, presenten, dukningen, partystämningen.
Champagne från Frankrike, egeninhandlad under en resa dom gjort.
Hon gjorde samma ritual varje kväll, hon höjde glaset och sa:
Jag älskar Er.
 
Två dagar efter min födelsedag slutade Charolina att dricka.
Hon hade svårigheter att svälja.
Hon slutade att äta.
12 dagar efter min födelsedag dog Charolina.
Den 16 juli 2014.
 
Minnen. 
  
En av de sista bilderna på Charolina.
Stöd gärna ung cancer i deras arbete.
 
Sorg..........sorg........sorg.
 
En mor och en mormor.
En pappa, en mor och en bror.
Andreas tog bilden.
 
 Idag julafton, Charolinas grav.

Om några veckor lämnar vi vårt älskade hus.
Här föddes Carro.
 
 Carro var med och ritade vårt nya hus.
Här stakas huset ut.
Hon skulle varit så stolt.
Saknaden är enorm.
Varför????

 
Nu har vi haft "adjöparty" för vårt gamla hus.
I detta hus kan jag lova att det har partajats!!
Presentflaskorna lägger vi nu på kylning inför House warming party i nästa hus!
Det känns så sorgligt att Carro inte är med.
Som sagt livet är blekt!
 
Årets julfest med släkt i Göteborg, utan Carro.
Sorgligt.
  
Sorg har gjort att en del av våra drömmar, förhoppningar och förväntningar
 om framtiden har gått i kras.

 Carro sista gången hemma i Tranås.
Jag glömmer aldrig detta.
 
Stackars Charolina som inte fick leva.
Så tänker vi varje dag.
 
Jag har haft funderingar på att skriva en bok, jag och Andreas har så mycket material.
Men Carros sjukdomstid var så svårt, så jag tror att orken att sätta orden på pränt inte finns.
Titeln på boken är svärsonens spontan och bevingade ord:
Va, f-n var det som hände????
Det undrar vi än.
 
Tack för brev, julkort, mail, blommor, kramar, telefonsamtal, middagar, resor.
Ja, tack för allt.
Tack för att Ni finns.
Vi önskar ett gott slut på detta året och ett bra 2015
 
 Vi hoppas 2015 blir lite ljusare.
Det jobbar vi på.
Charolina i minnet ständigt bevarad.
 
Christina och Christian
 
 


 

Kommentarer

Anonym sa…
Tänker ofta på er och hur ni har det. Många varma kramar från en i hemvården ❤️
Chris sa…
Tack kära hemvården.
Vi glömmer aldrig hjälpen vi fick.
Önskar ett gott 2015.
Med en varm tacksam kram❤️
Martin Sävås sa…
Fina bilder! Carro är så saknad...
Önskar er, Christina & Christian, en ljusnande tid under 2015
Chris sa…
Tack Martin.
Vi önskar dig ett bra 2015.
Har du vägarna förbi, hör av dig.
Saknaden efter Carro är otroligt svår.
Vi vet att vårt liv aldrig blir detsamma.
Kram från Christina och Christian
Anonym sa…
<3 Tänker ofta på Charolina <3
Anonym sa…
Fint skrivit. Saknaden är så stor. Hon fattas hos oss.
Skönt att få prata minnen med dig Christina.
Kram Ida.M ❤️
Chris sa…
Detsamma kära Ida❤️❤️❤️❤️
Anonym sa…
Vilka fina bilder! Vilken svår tid.. Tänk vad ni har fått gå igenom, och fortfarande gör. Jag tänker så mycket på Carro. Att hon var tvungen att lida och ha ont. Att hon kämpade så otroligt mycket men ändå var tvungen att lämna jorden. Så fel! Denna hemska sjukdom. Jag tycker så synd om er😢 att förlora ett barn... Så fel så fel! Ingen borde behöva genomgå det!
Kramar och fortsatt styrka till er❤️ Lotten
Chris sa…
Kära Lotten!
Tänk allt kul ni/vi hade på Rapsgatan.
Det glömmer man aldrig.
Stor kram på dej Lotten.❤️❤️❤️❤️

Populära inlägg