Midsommar 2015




Hej!
Helg igen med allt vad det innebär.
Sorgen blir så påtaglig när det är helg.
Minnena torna upp sig.
Sorgen oändlig.
 
Vi tänker på och minns förra midsommarhelgen.
Vilken midsommar
en avgrund öppnade sig.
Så kändes det.
Det oundvikliga stod klart för oss alla. 
 

År 1983.
Hemma på Rapsgatan, mamma Christina, Charolina och Christofer.

Charolina fick en dagbok när hon fyllde 8 år.
Inte blev det så ofta skrivet i den inte.
Carro hade aldrig tid, alltid hade hon så mycket på gång!
Men i denna lilla bok finns de mest fantastiska små noteringar.
När hon hann!!
 
Midsommardagen 1991 skrev hon så här:
 
Jag har lakt sju soters blommor under
kuden jag drömde inte om vem jag skulle jita mig med
i såfal skule det vara en snygg kile inte en med mustas och sägg
och flintis och ingen stubbare utan en snygg och vakert hår
finna ögon och en bra meniska en som lagar mat och så
men han maste vara bra och en bra man som pappa.
 
Det gick fort när Carro skrev.
 
Hon fick nästan allt.........
 
Kanske var Du i denna ålder när Du skrev detta i Din dagbok?
 
Älskade Charolina.
Saknad.
Midsommardagen 2015.
 
Kram

Kommentarer

Anonym sa…
😢 så fin bild på Carro!!! När vi var i den åldern var hon ju min bästis! Känns såå konstigt att hon inte finns...
Vilka hästar är det? Kram Lotten ❤️
Chris sa…
Bilden är från ridläger i Malexander.
Carro var där två somrar på raken.
Vilken glädje det finns i bilden.
Kram på dej Lotten
Ha en fin sommar med din familj.❤️❤️❤️

Populära inlägg