Till mitt sista andetag...........

 
Kära Charolina.
 
Jag pratar med dej varje dag.
Jag gråter varje dag.
Jag skrattar oxå.
Jag säger God natt till dej varje kväll.
Jag drömmer om dej på nätterna.
 Jag saknar dej.
Jag saknar din person.
 
Ett år har idag gått, ett år av oändlig sorg och saknad.
Det är tomt utan dej Carro.
Det är så mycket jag vill prata med dej om.
Det är så mycket jag vill visa dej.
Jag vill prata med dej, berätta saker, höra dej berätta saker för mej.
Jag vill att du finns.
Och mest av allt ville jag att du skulle få livet.
Få leva.
Ditt liv.
 
Jag är inte bitter.
Jag är bara så förbannat ledsen.
 
Jag tänker sakna dej till mitt sista andetag.
 
Därefter vet vi ingenting vad som händer
Och det vet ingen.
Svaret har ingen.

Du och jag hemma i Tranås.
LYCKA.
 
 I min tröja, lite för stor!
 
 Sommar i Falsterbo.

Ett hopp för framtiden.
 
 Detta underbara smile!
 
 Midsommar i Helsingborg.
 
 Skanör - Falsterbo.
 
 Fiskebäckskil.
 
 Marianne och Christers brygga i Fiskebäckskil.

Skidcarro.
 
En fika i köket.
 
Hemma i Tranås.

 Party hemma i garaget.
Du och jag.
 
 Din underbara ungdomsfrisse!
 
 Fiskekrogen på Näset i Falsterbo.
 
 Möhippa

 Hos faster i Kilen.
 
Vid brasan i alperna.
 
 Jul hemma.
 
 Älskade Carro!

Hemma hos mormor i Linköping.
Hon säger "Hallå Carro" till dej varje dag.
Hon säger oxå "Nu har du ingen smärta längre".
 
 En dag av sorg.
 
 Jul, hemma.
 
 Din mysiga lägenhet i Helsingborg.
 
 Fuck cancer, ung cancer.
 
Karin Charolina Häggstam Markås
 
 Mariakyrkan i Helsingborg.
Fina minnen.
 
 Bild från Örenäs Slott
 
 Sorgens ljus brinner för Charolina.
 
 Du och jag till mitt sista andetag.
Sorgen är oändlig.
Varför?
 
Mamma

För oss har solen gått i moln.


Den 16 Juli 2014.

Solen har för oss gått i moln.

När sommaren stod som vackrast slöt Charolina ögonen och dog.

Charolina dog i sitt hem i Helsingborg omsluten i oändlig kärlek.
 
Kampen är över. 
 
 
För hjärtat är livet enkelt: det slår
så länge det kan.
Sedan stannar det.

Karl Ove Knausgård

Livet blir aldrig det samma.
Idag flaggar vi på halv stång.

Inga blommor tack, vi vet att Ni finns och vi vet att Ni tänker på oss.
                  
Helsingborg den 16 Juli 2014 Andreas, Christian, Christina och Christofer.
Kram C
 


Kommentarer

Anonym sa…
Vilken underbar mamma Charolina har! Utan att ha träffat dig förstår jag att du är en fantastisk kvinna. Ett föredöme i hur man lever livet både när det är vackert och när det är svårt. Kramar från Mia i Helsingborg
Chris sa…
Kram Mia!
Livet är inte alltid lätt.
Det är något livet nu har lärt mej.
Ta tillvara alla fina stunder.
Lev!
Kram på dej.
💖💖💖💖💖

Populära inlägg