Julaftonskväll 2015

 
Hej!
 
Julaftonskväll.
En glädjens kväll.
och det är det ju, på sätt och vis.
Men vi saknar något, vi saknar dej.
Karin Charolina.
Sorg vilket märkligt ord.
Sorg vad är det.
Att ha sorgen vid sin sida.....
Sorg.
Jag vill ha min sorg.
Jag lever med sorg och saknad.
 
Jag skrattar oxå.......
Jag lever oxå.......
 
 Men kommer alltid att ha min sorg.
 
 
Julafton 2015
 
 
Julafton 2015
Tack för att Ni finns
 
 
Julafton 2015
Tack för att Ni finns
 
 
Har Du sorg....
Känner Du någon med sorg...
Ge bort denna bok
 
Det här är hjärtat
av Bodil Malmsten.
En bok om sorg.
 
En dikt ur boken.
 
Frånsett din frånvaro pågår
allting som vanligt
Dårarna har tagit
över sinnessjukhuset
Den så kallade
verkligheten som håller på
Bortom
Bortanför
 
I din frånvaro är
allt ingenting
 
Du var mitt allt
 
Hej det är jag
Det var jag
 






 

En dikt till  av Bodil Malmsten
 
Du och jag kände
varandra från början
Kände
Kände igen
 
Var rädd om dig
Jag är rädd
 
Ingenting får hända dig
Nej vad säger jag
Allt måste hända dig
och det måste vara underbart
 
Kom tillbaka
Kom tillbaks
 
Tack igen och igen alla nära och kära.
Älskar Er.
Kram Christina
Julaftons kväll 2015.

Kommentarer

Anonym sa…
Vad fint du skriver. Det är fortfarande en stor saknad efter Carro. Hennes skratt, hennes röst, hennes närvaro.
Fint att besöka graven tillsammans och sedan en fika hemma hos er. Kändes som Carro var med.
Ha en god fortsättning på julen. Kram Ida M ��⭐️
Chris sa…
Tack detsamma Ida.
Tack för den fina buketten till Charolinas grav.
Kram 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Populära inlägg