Besök hos Kerstin


Hej!
Efter att Tesse och jag medverkat i Bytt är Bytt fick jag en del brev, en del mail,
en del samtal och t.o.m några tidningar som hörde av sig. 
Den gemensamma nämnaren för all kontakt var livmoderhalscancer.


Kerstin skrev ett brev till mej som jag berättat om tidigare i min blogg, hon och hennes familj
miste sin dotter i denna sjukdom.
Kerstins Emelie och vår Charolina var i samma ålder, hade samma sjukdomsbild, samma sjukdomsförlopp, dom liknar varandra på bild. Två vackra, unga, sportiga, kloka kvinnor.
Lyckliga med sina familjer och hela livet framför sig.........men så blev det inte...........


Kerstin är aktiv i Cancerfonden. Hon har poddat om livmoderhalscancer, hon har varit på TV 4
och talat om livmoderhalscancer. Kerstin son, Emelies bror har poddat om hur det är att mista ett syskon.
Kerstin är aktiv mormor till Emelies lilla son.

Härom dagen åkte jag till Kerstin. Hon bor ute på landet, vackert, lugnt och mycket hemtrevligt.
Långa samtal om våra döttrar, våra liv och vår sorg.
Om hur livet förändrats. 
Vi kan mötas i sorg.
Vi förstår varandra.
Vi finns för varandra.
Vi pratar om allt, livet.

Vi pratar om vad vi kan göra med tanke på de nya rapporter angående livmoderhalscancer.
Denna cancerform ökar. 
Varför?

Kerstin första magnoliablomma slog ut
när jag var på besök.

Tack Kestin för att du kom in i mitt liv.
 Kram Christina

Kommentarer

Unknown sa…
Tack finaste Christina för att jag mött dig.
Du VET hur det är att försöka överleva varje dag ,
Att försöka andas, att ta sig igenom mörkret, att minnas o att sakna��
Kram Kerstin
Chris sa…
Kram på dej Kerstin vi ses snart igen.
Var rädd om dej.
Kram

Populära inlägg