4 juli 2018


Hej!

Idag är det min födelsedag.
Vad har jag gjort idag?
En lugn dag, jag har haft många tankar, glada och sorgliga.
En filosofisk dag blev det.
 Vårt vackra stenparti blommar och doftar så underbart,
här finns murgröna, olika sorters lavendel, olika sorters salvia.
Det kryllar av fjärilar, bin och en del humlor.
Du skulle gillat vårt stenparti.
 Av din pappa fick jag fyra nya stäppsalvia idag.
Nu är dom planterade.

Du fixade alltid när det var födelsedagar!
Du var så omtänksam.

Idag kom många tankar kring Ängelholm, Helsingborg, 
Höganäs, Lund.
En del platser är lätta att tänka på, andra är svårare.

Carro du tog oss till Helsingborg.
Du visade oss dom här platserna!
Tänk så mycket vi gjorde, så mycket vi hann.
Och tänk så mycket vi hade ogjort.......


Du visade oss Fahlmans, Linneas Trädgårdar, Ebbas fik, gågatan.
Bästa After worken, shopping, Sillen & Makrillen.
Du visade oss massor i Helsingborg med omnejd.
Du hittad alltid på något!


Du tog oss till Höganäs, till havet, till Ängelholm, 
till alla fik som fanns!

Till Örenäs slott, nu har vi varit där igen, utan dej........


Ebba fick oxå följa med.


För fyra år sedan gick vi ut genom denna dörr.
Nu var vi här och hämtade dina sista saker, lite minnen, 
dina ridgrejer, lite foton.
Sista gången här...............
Livet sliter.

Nu lider denna dag mot sitt slut.
Jag saknar dej.
Du fattas mej.

Sorgen är oändlig.
Mamma

Kommentarer

Anonym sa…
❤️❤️❤️

Populära inlägg