Höstvackert på Charolinas grav

 
Hej!
 
Nu har det blivit höstfint på Charolinas grav.
Att sköta om gravar känns fint.
Det är tradition, det känns viktigt.
Men.......
att sköta Carros grav är också svårt.
Man ska inte dö ung.
Man ska inte dö före sina föräldrar.
Så är det naturligt att tänka.
Så ska det vara.
så var det inte.
Charolina fick ett kort liv.
En evig sorg för oss.
 
 
Det blev så vackert.

En pumpa var ett måste, Carro gillade pumpor.
Charolina älskade att dekorera.


 
Det blev vintergrön murgröna, ljung, tre olika sorters cypresser, klottuja och buxbon.
Jag hoppas dom ska överleva vintern och även rådjuren.

 
Idas silverkors lyser så vackert.
 
 
Löven som blåser intill stenen blir en naturlig dekoration.
 
 
Idag hände något speciellt.
Jag har idag varit på mammografi.
När jag kom in till röntgen sa en tjej
"känner du igen mej, jag har läst din blogg i fem år,
jag hade dej när du var här på mammografi förra gången".
Hon kramade mej och berömde min blogg,
hon sörjde det som hänt, hon var verkligen berörd.
Åh, vad jag beundrar dessa människor som vågar säga
något. Visa känslor. Finnas för varandra.
Jag möter detta ofta.
Tack och kram.
Det berör.
 
Nu får vi snart tända ljus på graven.
Nu går vi mot höst
Sorgen är oändlig.
 
Kram C


Kommentarer

Miranda sa…
Vackra höstfärger! <3 Tänker på Carro och er varje dag. Kramar
Chris sa…
Kram på dej Miranda.
Tack för din omtanke.
Du är så fin.
Kram��❤️
Unknown sa…
Är helt säker på att hon är med oss ändå. Kram till er��❤️ Sofie Äholm
Chris sa…
Det tror jag oxå......."
Kram till dej från mej❤️❤️
Anonym sa…
Graven var jättefin!
Hoppas jag inte sabbade "looken" med lite vinröda blommor i förra veckan från oss på Subaru (du får slänga dom nu om dom vissnat).
Martin på Subaru
Chris sa…
Tack snälla Martin. Tack Subaru. Hälsa alla från oss.
Hör av dej när du är i Tranås nästa gång.
Här finns fika!
Tack för omtanken.
Ha en fin höst.
Christina och Christian

Populära inlägg