När musiken försvann...........

 
Hej!
När Charolina dog försvann musik från vårt hus.
Det har gått 2 år och 2 månader sedan Charolina dog.
Och jag har nu upptäckt att musiken är borta.
Charolinas kompisar var här en kväll och jag satte på
vacker, härlig musik.
Jag fick gå och stänga av,
då slog det mej att musiken varit borta hela denna tid.
Jag har på min blogg skrivit om just musikens betydelse.
När vi lagade mat, när vi umgicks, när vi planerade,
bakgrundsmusik lite tyst, ensam med fullt ös i stereon.
Allt det är borta......
Det är tystare......




Den 13 april 2011 skrev jag så här på min blogg:
 
I min familj spelar vi musik när vi lagar mat, ganska högt. När vi äter har vi bakgrundsmusik, inte för högt! Om vi glömt sätta på musik när "ungarna" kommer hem på middag tror dom att något är fel! När jag lagar mat själv spelar jag så väggarna bågnar! Vad vi spelar för musik????

Rod Stewart, The Great American Songbook (jag köper två av samma i taget), går både att spela högt och lågt. Melody Gardot, lågt till maten.
Andrea Bocelli, alla lägen passar. Queen, högt. Kenny Rogers, soft. Eva Cassidy, soft. Maria Callas, här ska väggarna bågna! Gärna Madame Butterfly.
Har Ni inte spelat Demis Roussos på dom sista 30 åren är det daxNU.
Lyssna, njut.....vilka minnen/KRAM C 


 
Charolina svarade så här:
 
Carro sa...
"Om vi glömt sätta på musik när "ungarna" kommer hem på middag tror dom att något är fel!"

haha..nu förstår jag inte alls ;)eller jo de gör jag ju, för musiken måste alltid vara där :D
Jag har inte hört låten eftersom jag sitter med iPad (men ska kolla via datorn senare).
Men jag tårarna började trilla när jag läste vad du skrivit. ❤️

Längtar efter dig älskade mamma.



Sorg är ett kort ord för ett långt tillstånd.......
Saknaden är oändlig.
Varje dag, varje dag...............................
 
Kram C

Kommentarer

Unknown sa…
❤️❤️Kramar från Sofie Äholm.
Anonym sa…
Tack Sofie❤️❤️❤️.
Ha en fin höst.��

Populära inlägg