Min "moderna" köttfärssås. Recept. Vintips.

 Hej!

I denna köttfärssås minskar jag på köttet och tillför istället lök, morötter och tomater.

Min ”moderna” köttfärssås ligger i tiden!

Mindre kött mer grönsaker.

Till vår söndagspasta hade vi ett gott vin en Barolo, sååååå god.🍷🍷


Min ”moderna” köttfärssås.
Olja att steka i.
2 hg köttfärs stek
1 stor gul lök stek 
2 rivna morötter ekologiska 
2-3 vitlöksklyftor
Tomater halverade
Jag steker köttfärsen och löken var för sig.
Stek sedan allt tillsammans.
1 burk tomater och chilisås hälls i.
Krydda med nymald svartpeppar, salt, Sambal Oelek.
Puttra.

Jag hade en mozzarella hemma så den fick följa med i såsen.
Inte alls nödvändigt.
Annars tycker jag det är gott med persilja på.

En god middag.
Lite extra svartpeppar och flingsalt är gott att servera till.


Vintips! Barolo från Piemonte, Italien.

Enzo Bartoli

Barolo, 2019

Lättare glasflaska

·

750 ml

·

13,5 % vol.

Produktnummer: Nr 72399

305:33 kr/l

Nyanserad, kryddig, något utvecklad smak med fatkaraktär, inslag av torkade körsbär, mogna jordgubbar, svart te, nypon, muskot och pomerans. Serveras vid cirka 18°C till rätter av mörkt kött.


Lycka till.

Hälsning C.


Kommentarer

Populära inlägg