Världspremiär för ett unikt vin



Sette Vigne - ett helt nytt koncept när det gäller vin - har världspremiär i Sverige.
Sju druvor från sju regioner i ett och samma vin! Vinet lanserades 2 maj i Systembolagets  beställningssortiment och Sverige blev det första landet i världen för Sette Vigne. Vinet är en hyllning till italiensk vinkultur. En fusion av Italiens ädlaste druvor, odlade och vinifierade i sina respektive regioner för att slutligen dela flaska under ledning av den passionerade vinmakaren Alessandro Michelon. En spännande världspremiär signerad den innovativa vinproducenten Orion Wines med flertalet vinsuccéer i Sverige. I flaska samsas en unik blandning av primitivo från Alpulien, nebbiolo från Piemonte, montepulciano från Abruzzo, corvina från Veneto, aglianico från Kampanien, sangiovese från Toscana och barbera från Lombardiet.

Jag beställde 8 flaskor.........fick inget........men plötsligt en dag plingade det i min telefon, jag hade fått 5 flaskor!!!!!!! Lycka! Undrar Ni hur det smakade...........jag har inte provat ännu! Ska berätta......sen! Jag bryr mej faktiskt inte om hur vinet smakar jag tycker hela historien är så fin, som en liten vuxensaga. KRAM

Kommentarer

C sa…
Härligt! Det måste jag kolla efter.

Fina bilder.

Populära inlägg