Då var det måndag igen...

...vilket betyder Lund!

Nu sitter vi i bilen mot Skåne igen, dags för strålning. Ett jäkla åkande kors och tvärs. Men jag stormtrivs hos mamma och pappa och tycker det är viktigt att byta miljö. Trygghet. Viktigt. 


Förra veckan var första strålningen.  Pappa och jag lämnade Tranås i arla morgonstund i torsdags för att åka till Lund och strålning. Andreas kom och var med så att vi alla blir insatta. 

På fredagen hängde vi på låset när de öppnande i Lund. Närmare bestämt 7.15 stod vi redo. Allt för att få komma hem till Småland i lagom tid och mysa på fredagen och alla hjärtans dag. 

Vi stannade hos min bror på vägen hem, som var pappaledig dagen till ära. Vi bjöds på hemgjorda semlor. Mycket goda med starkt kaffe till. Det hade herr och fru gjort bra. 


Men den förbaskade smärtan finns där hela tiden. I fredags var jag tvungen att gå på kryckor och så har det fortsatt....Fast nu ännu värre. Jag har knappt varit utanför dörren på hela helgen. 

Smärtan sitter från skinkan ner genom lår och ben och i fot. Foten känns ojämn och helt knölig att gå på.  Det går inte ens att stödja eller gå på den - inte ens ta på den. 

Morfinplåstren och opiumtabletterna hjälper inte. Och dessa är bara några av alla mediciner jag har och de allra starkaste. 

Helvetesnatten var i natt. Inte ens en minuts sömn och bara tårar. Tjutandes ringde jag Smärtenheten i Lund och sa det går inte!!! Jag står inte ut! Hur ska jag lyckas sitta fyra timmar i bilen till Lund?! Snabbt bad hon mig ta högre doser omgående och ytterligare tabletter efter en timme. Sedan skulle vi höras under resans gång. Hon tog mig på allvar!! Och skulle genast kontakta onkologen och ev. läggs jag in ikväll. Tack!!! Nu måste smärtan bort!

I vilketfall så är mamma och jag nu på väg. Hon kör som en gudinna och smärtan är lite bättre. Nu gör vi ett kaffestopp med macka och ett macaronhjärta som Ida givit i present (och bakat).

Snabbfika på Laganrasten!

Tack för alla kort, blombud, sms, presenter som kommit på alla hjärtans dag! Ni är för fantastiska. ❤ 

Stor kram Charolina

Kommentarer

Anonym sa…
Hoppas verkligen du får hjälp så du blir av med din smärta nu fina Carro ✊ kämpa på o ta han om er tänker så mycket på er kram Ida H 💓
Anonym sa…
Tycker du är otroligt stark Carro! Hoppas verkligen du får hjälp mot smärtan! Stor kram från hela familjen Edström (Maria, Johan, Isabelle, Nathalie & Eloise)
Anonym sa…
Vi tänker på dig. Åse & Joacim
Anonym sa…
All styrka i hela världen till dig Caro.
Kram i massor Frida A
Anonym sa…
Vi tänker på dig varje dag lilla Carro ..styrkekramar Gerd
Anonym sa…
Tänker på dig Carro. Hoppas denna behandling ger resultat nu! Kram Emma M
Charolina sa…
Tack alla.

Stort ❤ till er!
Monica Häggstam sa…
Älskade Carro vad du får gå igenom, måtte denna smärta upphöra. Vi tänker på dig och familjen och skickar styrkekramar från oss alla i Ängarp.
Chris sa…
Kram på er alla Ängarpsfamiljer!
💖💖💖💖
Anonym sa…
Nu har Elvira o Britt-Marie tillverkat ostkakan som ni rekommenderade ! Lätt att göra och goooood är den oxå! Ni ska veta att vi tänker på er . Kramar,
Maria EB sa…
Hoppas innerligt att smärtan minskar av strålningen! Fuck cancer! Stor kram
Chris sa…
Britt-Marie och Elvira visst är ostkakan god! Kul att ni gillade den.
Kram på er👍👍👍
Chris sa…
💖👍💐kram på er alla
Anonym sa…
Puss puss puss puss puss ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Tesse
Miranda sa…
Puss och kram! <3
Anonym sa…
Skickar också en stor puss o kram fina fina vän! ❤️ Hoppas Macarons var goda. Ida

Populära inlägg