Coronalydiga och stickmönster.

Hej!
Vilka tider vi lever i.
Aldrig har vi väl upplevt något liknande även
om vi tillhör den så kallade riskgruppen!
Vilka olika budskap vi får och så olika vi tar till oss
informationen.
Alla tycker, all vet men alla tycker olika.
Blir det ett generationskrig av detta?
Att var 40-talist i coronatider.
En del tycker vi är rutinerade, en del tycker vi är imbecilla,
en del anser att vi leker tonåringar,
På TV nyss sa dom att vi var häftiga och levde det oberörda livet.
För att få lite sinnesfrid tror at jag ska sluta lyssna.
Eller ta in information en timme per dag.
Min man och jag lever vårt liv här ute på udden.
Vi försöker att inte utsätta oss för mycket.
Vi har det bra.
Vi har våra rutiner, men vi tillför lite lyx emellanåt.
Vi unnar oss!
Sen går vi fyra till sex mil i veckan!
Vi pratar med familj och vänner per telefon,
en och annan promenad med några vänner på behörigt avstånd.
Herregud vad vi är lydiga.......
Vi ställer in Stickorna, Fredagsfika och Matlagningsgänget samt fester.
När det här är över vill vi alla ha livet tillbaka.
Måtte det gå över snart!
Måtte vi alla klara oss bra.
Vi sitter inte sjön vi kan gå ut, jobba i trädgården, cykla, promenera,
ta en tur med bilen,
prata med folk på avstånd, sitta ute och ta en fika på altanen.
Livet verkar så skört för många just nu.
Tänk hur det är ute i världen.

Tack snälla Lotta, granne, för erbjudande om hjälp, kram.
Sådant glömmer man aldrig.
Sonen, Christofer håller stenhård koll på sina föräldrar!

Jag stickar vantar på två stickor, här kommer mönstret en gång till.
Använder mitt restgarn det räcker med nystan 50 gram,
det funkar ju att ta olika garner och i olika färger.
Jag har virkat en liten kant runt om!

Visst är dom söta?



 Sätt inga gränser för fantasin.


Lycka till!
Hälsning Christina

Kommentarer

Populära inlägg