I Coronatider.........

Hej!
Inte trodde jag detta!
Att Coronavirus skulle drabba världen så som det hittills gjort.
Något snabbt övergående trodde jag.
Många av mina vänner trodde nog lika,
många hade flera planerade resor.
En del fick snabbt återvända till Sverige medan färdmedel fanns.
Det känns som en väldigt overklig situation, nästan som i skräckfilm.
Jag har fått känslan av att världen har krympt!
Det som är en världsnyhet idag om Coronavirus har ändrats till imorgon.
Men jag har köpt lite extra knäckebröd, spagetti, tomater på burk, 
mjöl, jäst, ägg, citroner, soppgrönsaker, smör, havregryn, ris.
Men jag har inte hamstrat, till vår fasa upptäckte mannen att vi ägde TVÅ toarullar 
han fick köra till tre ställen innan han fick fatt i fyra stycken rullar.
Vi kanske kommer och lånar av Er!!
Det jag handlat är mest för att jag ska kunna baka lite, ha lite att göra.
Mina väninnor skulle köpa mjöl och jäst igår och det var helt slutsålt!!

Vad gör en bloggerskan då?
PW varje morgon, har bakat något varje dag, 
nyss blev det Ebba von Sydows havreflarn med kardemumma, receptet 
finns på bloggen. 
Putsade lite fönster i dagens blåsiga väder, stickar vantar(!), läser,
kollar serier precis som alla andra, rensar garderober, vinterkläderna ska jag bort,
kör lite ny matlagning och långkok.
Rullader blir det ikväll med ett gott glas rött.

Känner dock för första gången i mitt liv att jag tillhör de äldres skara och
det är inget kul.
Läste idag Karin Thunbergs kåseri i SvD.
"På sju sekunder blev jag stämplad som uråldrig".
Fram till i måndags var vi som folk är mest nu rasar vårt värde lika fort som på börsen!
Får omsorgsSMS från sonen Christofer om alla råd som är för äldre föräldrar.
Känns väldigt rart.
Jag sitter inte i sjön, jag är hemma i min egen borg.
Det är det inte alla som är.
Jag behöver inte göra en livsviktig och svår insats.
Tack till alla som fixar detta.

Detta skrev Liv en ung släkt i släkten tjej.

1980 trodde vi att år 2020
skulle det finnas flygande bilar
städer på andra planeter 
och robotar som skötte hemmet
här är vi nu
och försöker utbilda människor
hur man tvättar händerna.

OTROLIGT BRA SKRIVET!

Bloomberg ger en rubrik i tiden.

Coronavirus conference gets
canceled because of coronavirus.

Hemma, tur man har lite grejer att damma!

Växter, en vildvuxen myrten, fått av en väninna.
Kanske blir det en kvällsbrasa.

Böcker, lejonet är ett gammalt pennskrin,
elefanten är gammal och kommer från mina svärföräldrar.

Lite krukor, hund och katt i brons, några svenskt tennkuddar.

Blomma, Gunnar Nylund isbjörn, Druvlampa, konstnärinna Ann-Christine Jensmars tavla och  hennes glasvas, Kinakruka.

Kinakruka, Skultunaljusstake, foto på Charolina, grönt huvud.

Älskade citron, har massor hemma, går  åt en om dagen!
Kinafat inköp i Kina för 25 år sedan.


Bakat pain riche, här med grovt mjöl. 

Gröna Kinakrukor, jadeägg, bronshäst, hortensia.

Bakat bullar

Den vackra lyrtallen ser vi på vår morgonpromenad

Musselsoppa MUMS!
Rosé Cotes du Rhone till det kan inte bli bättre.

Idag blir det rullader gjorde dom igår för smaken skull!

Mitt vackra mandarinträd står i garaget och ingen ser att det dignar av frukt.
Det längtar ut, det längtar efter sol.
Det gör jag oxå!

Vår nakna, vakande kvinna behöver lagas.

 Havreflarn bakade idag

Putsat lite fönster

 Homeland sista delarna, måste ses.

 Blir det en sommar utan corona?

 Vandring-och cykelresan över påsk till Kroatien är inställd.
Förlorar vi alla pengar vi betalat?

Längtar efter vår och sommar.
Gillar mina snäckor.
Gillar mors penslar. 

 Charolinas grav åker vi till.
Nu tog vi hem lyktorna.
Nu får det bli vår.

Jag skriver på mitt blogginlägg om Skitstövlar i byggbranschen.........

Hoppas Ni klara Er coronatid.
Så här har jag det.
Mitt liv.
Jag ger Er alla en stor kram.
Hälsning C


Kommentarer

Populära inlägg