Chokladmousse, recept. Här som fyllning i rulltårta, recept.

 Hej!
Igår var bokklubben hos mej.
Boken vi hade läst den här gång var "Där kräftorna sjunger" av Delia Owens, 
en fantastisk bok.
När jag läste den var det som om det spelades upp en film för mej.
En oförglömlig berättelse om naturens krafter och ensamhetens pris.
Jag ville inte den skulle ta slut.
Till fika bjöd jag på en rulltårta fylld med chokladmousse och hallon. MUMS!

Chokladmousse, enkel.
Blanda 2 msk hasselnötskräm med 50 gram smält mörk choklad.
Rör ner 2 dl vispad grädde, lite i taget.
Fördela i glas och toppa med något du gillar typ hallon, hackade nötter.
Perfekt god snabbdessert!

Jag gjorde en rulltårta och fyllde med chokladmousse och hallon.

TIPS! Ta djupfrysta hallon, då blir inte fyllningen "kladdig".
Tårta klarar sig en bra stund innan gästerna kommer.

Jag fyllde rulltårtan med chokladmousse.

RULLTÅRTA.
3 ägg vispas med 
1 1/2 dl strösocker, pösigt
blanda i 1/4 dl vetemjöl, 
3/4 dl potatismjöl,
1 tsk bakpulver.

Slå smeten på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda i 225 grader ca 5 minuter.
Stjälp upp kakan på sockerbestrött papper.
Låt svalna.
Fyll med vad Du vill!

Min fyllda rulltårta blev jättegod.
Lycka till.

Hälsning C



Kommentarer

Populära inlägg