Emily in Paris, Netflixserien ALLA pratar om! Kläderna är WHOOW! Kaffe och Frödinge Kladdkaka.

 Hej!
Har Du Netflix MÅSTE Du se "Emily in Paris".
Jag har roligt när jag ser den, den är KUL, jag skrattar.
Alla fördomar till trots.
Och så längtar jag till Paris.
Kläderna är bara WHOOOW!
Jag är i himmelriket av att se alla dessa kläder,
skor, väskor och accessoarer.
LYXIGT på hög nivå.
Kan inte se mig mätt........
Efter att ha sett denna serie kommer jag att ha lättare att "ta" alla
otrevliga servitörer samt en del trista fransmän!
Just här finns det faktiskt lite sanning.
Men att resa till Paris är inget att tänka på i dessa coronatider.

Sätt på kaffebryggaren och ta fram Frödinge Kladdkaka ur frysen.
Vispa lite grädde.
Den är supergod, tina den INTE för mycket.
Ha alltid en i frysen, den kommer alltid till nytta.
Om Du inte hinner baka alltså!
Det måste vara enkelt ibland.
Sätt Dig och kolla och låt Dig roas en stund.


Det är skaparna bakom ”Sex and the city” som ligger bakom Netflix just nu hetaste serie: "Emily in Paris".

Vi får där följa amerikanska Emily som flyttar från Chicago till Paris för att arbeta med sitt drömjobb och väl på plats händer både det ena och det andra.

Serien kantas av chick-flick-tendenser, mode, romanser och ett och annat kärleksdrama. 

Serien har hyllats och sågats av medierna. I franska medier har den också diskuterats flitigt. Tidningen Les Inrockuptibles skriver att människor "skrattar åt serien". Andra menar att den inte känns autentisk, utan bygger på fördomar och klyschor om Frankrike samt innehåller flera faktafel.





Hälsning C


Kommentarer

Populära inlägg