Utrota livmoderhalscancer.

 Hej alla Ni där ute i vida världen!

Jag måste skriva om livmoderhalscancer.
För nu händer det mycket inom detta område.
Denna fasansfulla sjukdom ska utrotas.
Måtte det bli så...

Vår dotter dog i denna virussjukdom.
En älskad fru, dotter, syster, barnbarn, bästa vän,
kollega vår Charolina var ALLT på denna jord.
Det var en lång sjukdomsperiod med många operationer och behandlingar,
fruktansvärda att gå igenom.
En mycket svår tid.........
Vår sorg utan dej Charolina är oändlig.
Vi lever med vackra minnen.
Jag pratar med dej.....
Jag drömmer om dej.......
Jag undrar om jag i mina tankar ska kunna se dej äldre än de 32 år
som Du var när du dog.
Jag hör Din röst..... ibland....
Jag gråter.... ibland.....
Jag tänker alltid på att Du inte fick livet.
Vi går ofta till Din grav.
I vår familj är Du ständigt närvarande.
Men.......jag vill ha dej här.......NU........


Varannan till var tredje dag dör en kvinna i Sverige av livmoderhalscancer

Det är den tredje vanligaste cancerformen hos kvinnor mellan 20 och 49 år efter bröstcancer och hudcancer.  

Många av de 550 kvinnor som diagnostiseras varje år är unga, var tredje kvinna är under 40 år. Det handlar om barn som förlorar sin mamma, unga människor som aldrig kommer att kunna bli gravida, föräldrar som förlorar en dotter. 

Så ska det inte behöva vara. Livmoderhalscancer är en av de mest fruktade typerna av cancer på grund av sin höga dödlighet.

Enligt American Cancer Society uppskattar man att runt 4,120 kvinnor kommer dö i livmoderhalscancer i år.

Siffran må vara hemsk, men dödligheten för sjukdomen har faktiskt sjunkit med 50% de senaste 30 åren.

Älskade, älskade Charolina

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg