Potatisen är i jorden, grillat för första gången i år. Vintips.

Hej måndag!

Idag sattes potatisen i jorden, jag valde sorten Rocket,

En tidigpotatis som jag hade förgrott i fönstret i ett par veckor.

Nu är det bara att vänta.

Det hör inte till vanligheterna att jag sätter potatis men i år kände jag

för det, kanske coronatiden spelade in pyssel,pyssel.

Har sett över växterna i boden, ett fikonträd var dött,

det andra fick lite ny jord, några pelargoner såg lite halvrisiga ut,

för kallt att ta ut ännu, precis som dom stora gamla agaverna dom

får stå inne någon vecka till.

Vi fick en regnskur idag, det är jättetorrt ute, mera regn.

Långpromenaden avklarad, maken bjöd på Napoleonbakelse efter så nyttan med

promenaden var nog minimal!

Men gott var det!

Rocket en god tidig potatis.

  • Härliga potatisar till midsommarfesten!
  • Rocket är en fast och rund potatis med mycket smak. Sorten är en tidig sättpotatis, vilket betyder att den bara behöver vara i jorden i ca 8 veckor efter sättningen. Se alltid till att jorden är minst 8°C dygnet runt när du planterar dina potatisar för att förhindra frostskador på blasten.

Vacker potatis.

Maken tände upp grillen, premiär för i år.
Potatissallad, bea och en god sallad till.
Ett glas rött oxå.
Present från goa vänner.
TACK!

Chinon La Cuisine de ma Mére 2019
Frankrike, Loire
 nr 71529

Modern naturlig Chinon på cabernet franc med massor av mörk frukt, charkuterier, lakritstoner och mjukt örtig rökig eftersmak. Gott till bbq-grillat griskött.

Nu kollar vi på "Vem bor här" på Svt 1.

Första gången hade jag 5 rätt, förra gången 1 rätt

ikväll måste jag koncentrera mej.

Go måndag på Er/C

Kommentarer

Populära inlägg