Som mitt olivträd så känner jag mej ikväll.



 Hej!
Har varit i trädgård ett par dagar.
Och slitit!
Murgrönan i stenpartiet har fått sig en rejäl omgång pga:

1. Hararnas framfart i vinter, dom har käkat och käkat.
2. Frosten,den sista har tagit hårt på murgrönan.
3. Upptäckte när jag började rensa att murgrönan har tagit över alldeles för
mycket i stenpartiet.
Många växter har helt enkelt blivit kvävda av murgrönan.
Att ta bort murgröna var inte det enklaste, en del grenar var som små stockar,
rötterna hade växt in överallt.
Jag har tagit bort massor!
Det måste oxå göras en del nyplantering av "fjärlilsväxter" efter
murgrönan framfart.
Maken har klippt gräs, kört med trimmer, rensat ogräs han gillar inte 
maskrosor i trädgården.
Ikväll tittade vi på varann och sa "hur länge ska vi orka trädgård"?
Ligga dubbelvikt och klättra bland stenarna det känns.
Han krokig och trött,  jag helt slut ont i hela kroppen.
Var finns orken?!

Det här är jag!
Känslan ikväll, helt dööötrött.

Storrensning i stenpartiet.
Nyplantering på G.
Det är inte lätt att ta bort murgröna , jag vet.

Hararnas framfart i vinter.
Mycket murgröna är frostskadat i år har aldrig hänt tidigare.
Nu är det rensat.

Släpkärran fylld av murgröna och döda växter som inte klarat att stå emot
murgrönan.
Ändå har jag en del kvar att göra.
HJÄLP!

Nu ska det komma ny spröd murgröna som jag ska hålla koll på.
Nya "fjärlilsväxter” ska planteras.
Ser Ni mej i bakgrunden?

Andra sprutan idag.
Hurra.

Nu ska jag ta en Alvedon och lägga mej.
Ont överallt.

Idag är det Charolinas namnsdag.
Vilket leende..........SORG.


Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg