Med små steg närmar jag mej våren och tänker hela tiden på Ukraina. ❤️

 Hej!

Jag tar små steg för att närma mej våren.

Borta är ljusträden och granriset.

Enkla grenar av björk pryder nu urnorna vid entrén.

En liten minipåsklilja lite här och där.

Jag njuter och känner mej nöjd och tycker allt är vackert.

Och hela tiden jag går runt i mitt trygga hus, på min trygga tomt i

min trygga stad och tänker på Ukraina.

På barnen, kvinnorna och männen som tvingats in i detta

fruktansvärda och vansinniga krig.

Ser fasansfulla bilder på TV, hör reportage på radio och tv.

Stackars mänskligheten, en galen människa visar sitt tryne…….igen.

Världen lär sig aldrig.

Ikväll ber vi aftonbön för Ukraina.

Hemma.

Hemma.
Vackra sjön Sommen.

Hemma.

Buxbomen har fått skyddsdräkt mot dom starka solstrålarna.
Dom är inte redo att möta solen ännu.
Det klarar inte bladen.
Hemma.
Urnor och lejon från Garda, Italien.


Hur kunde detta krig hända?
År 2022?
Vänsterpartiet har gjorde bort sig ordentligt eller hur?
Åkesson likaså som inte kunde välja mellan en diktator och en demokratiskt folkvald president?

Vi ber för Ukraina och alla bidrar vi med det vi kan.
Hälsning C

Solrosen är Ukrainas nationalblomma.
Sprid.



Kommentarer

Populära inlägg