Min råstekta vitlökspotatis ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Recept.

Hej!

Min svägerska skickade ett sms från Spanien hon skrev att hon

skulle göra min råstekta vitlökspotatis och att

hennes Torbjörn skulle grilla en köttbit till potatisen.

Inspirerad blev jag, så gårdagens söndagsmiddag blev just detta

fast jag stekte biffen i smör i stekpannan och serverade med lite rödvinssky.

Så gott det är med råstekt vitlökspotatis!

PROVA får Du se.

Min råstekt vitlökspotatis.

Skiva skalad potatis tunt.
En hel vitlök skär i skivor inte för tunna.
Smör, snåla inte!
Från början tar jag med fyra vitlökar i skivor
allt efter jag steker fyller jag på med vitlök.
Vitlöken blir riktigt brynt och nästan lite karamelliserad.
Underbar gott.
Behövs det mer smör fyll på.
Ganska hög värme på spisen.
Vänd försiktigt med stekspade.
Tillsätt flingsalt och nymald peppar.


Kram på Er i Spanien.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg