Recept - Kyckling

Tänk att kunna köpa en svensk färsk kyckling för 30:- , så billigt och så mycket gott man kan göra av denna "kylling"! Jag fyller min kyckling med en citron i klyftor, lite salt o peppar, italiensk salladskrydda sedan ner i lergrytan och in i 150 - 175 graders ugn. Av spadet gör jag en jättegod sås. Serveras med grönsaker eller potatis, gärna klyftpotatis. Busenkelt!
Här kommer ett förslag till:


Hel kyckling i ugnen:
Fyll kycklingen med en halv citron, en hel vitlök, timjan
Gnid in salt, peppar och timjan
Lägg på en långpanna och fyll upp med grönsaker som Du tycker om
Slå över olivolja och lite pressad citron (om man vill)
In i ugnen
Ös kycklingen ett par gånger
Citronyoghurt:
3 dl tjock yoghurt
Rivet skal av en cirton

Smaklig måltid/KRAM C

Kommentarer

Sassa sa…
Tyvärr har min lergryta försvunnit i alla flyttar !! Bör nog inhandla en igen. Tack för dina mysiga recept <3
Chris sa…
Jag använder min lergryta OFTA! Skaffa en den gör jobbet!/KRAM C

Populära inlägg