Glasskaka

Vill Du ha ett recept till helgen?
I söndags gjorde jag en glasskaka, ett retrorecept från en kär väninna. Prova och gör den!
Vi hade två desserter i söndags, Carro (dottern) gjorde den berömda och goda semifreddotårtan med hallon, receptet finns på min blogg under recept.

GLASSKAKA.
 
3 äggulor + 2 1/2 dl socker vispas vitt + 1 philadelphiaost
3 äggvitor + lite salt
3 dl grädde + 2 tsk vaniljsocker vispas
3 st degistivkex hackas och läggs i botten på formen
Blanda allt och slå över kexen
Frys minst 4 timmar
Krossa lite kex över och dekorera med kiwi eller vilken frukt Du vill.
Serveras fryst!



Jag har lite ågren för den fula bilden. Denna gång tog jag hallon uppepå.
Jag brukar göra den i en rund form men denna gång blev det en avlång.
Lycka till/KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg