Hösthändelser!

1. Igår var det dax för ett nytt kapitel i den trädgårdskurs jag går, ämnet var Kinesiska trädgårdar, föreläsare var Elisabeth Svalin. En kinesisk trädgård är något helt annat än en vanlig trädgård fick jag lära mej. En kinesisk trädgård har magi och den magin tar det tid att ta in. Tålamod och tid är nödvändigt att ha om man ska bese en kinesisk trädgård, den är en labyrint som ska lösas långsamt.
I den kinesiska trädården hitta man nutid och dåtid, man för ett samtal med trädgården, påverkan sker genom olika sorts grönska, olika skiftningar i bladverk man fångar in naturen och omformar den, väldigt lite färger förekommer, kanske en lite accent. Miljön ger ro för stora tankar och djupa andetag.


2. Lördagkväll blev vi bortskämda hos goda vänner, med en lång och god middag med roliga samtal.
MYS! Så vackert dukat bord. TACK.




3. Lång härlig höstpromenad och regnet kom när jag var tillbaka, ibland har man tur!
4. Ledig dag idag.
5. "Stickorna" idag jag ser fram mot detta eftermiddagsgäng.


6. Affären fixad och klar!



7. Den här vackra pläden skulle jag kunna tänka mej att svepa in mej i under mörka höstkvällar.
Designad av Emelie Ek för Klippans yllefabrik, Deer heter mönstret, finns i kuddar oxå, pläden kostar 1.399:- kr.
8. Höstkram/C

Kommentarer

Populära inlägg