Att bli mamma till sin mamma del 2

Hej! 
Att bli mamma till sin mamma del 2.
Här under finns del 1.
Tryck på raden här under så får du upp del 1.

Allt startade med en stroke för 8 år sedan.
Mamma är idag 93 år och det blev inte riktigt som vi hade tänkt.
Jag hade lovat att mamma skulle få bo i sitt hem livet ut.
Det gick inte.
Det gick i 8 år.
Sedan ramlade mamma för många gånger och hon bröt till slut lårbenshalsen och kom på
sjukhus och rehabilitering.
Därefter var vi tvungna att söka andra lösningar.
Mamma kunde inte längre gå.
Sista tiden hemma hade mamma varit orolig och sovit ganska dåligt.
Mammas hemtjänstpersonal hade under 8 år varit helt fantastiska,
mamma älskade dom!
Men situationen hemma var nu inte hållbar längre.

Vi kollade noga olika boendeformer.
Mamma är nu på ett äldreboende har en egen liten lägenhet med stor altan.
Min bror och jag med  våra respektive har flyttat och möblerat så trivsamt,
mamma har kära saker omkring sig.
Det blev riktigt hemtrevligt.
Hon är lugn och tycker hon har det tryggt och skönt.
Personalen är väldigt trevlig.
Tänk att det kunde bli så bra.
Det känns skönt för oss, min man och jag som skött mamma i 8 år.
Vi har åkt 18 mil en gång i vecka, handlat, pyntat och gjort det mesta.
Ganska krävande vill jag påstå.


Lite foton på mor 


Lite familjekort 


Liten samling av mors målarpenslar



Porträtt på mor målat av en konstnärsvän

Ni kanske känner igen er i denna situation?

Hälsning C



Kommentarer

Anonym sa…
Vad fint Christina! Mycket kärlek och värme🙏Eva
Chris sa…
Tack Eva stor kram

Populära inlägg