Mitt älskade stenparti

Hej!
Jag har ett stenparti.
Mitt stenparti är 42 meter.
Jag älskar det!
Det gör oxå fjärilarna, humlorna och bina.
Det kryllar av dessa fina varelser i mitt stenparti.
Bara att sitt och kolla på dom är underbart.
Blommornas doft sprider sig över hela altanen,
och in i sovrummet dessa varma nätter då fönstren står på vid gavel.
Här samlas växer som är fjärilsmagneter.
Typ Lavendel, Isop, Koreansk Plymspirea, Allium, Stäppsalvia, Klöver,
samt många bolltujor.
Mellan dom stora stenar finns klätterhortensia som blommar så vackert på försommaren.
Hortensiorna var en present från ett par vänner när vi flyttade in i huset.
Dessutom finns det mycket murgröna som jag drivit upp själv.
Murgrönan kommer från Fiskebäckskil, jag har tagit skott från min svägerskas
skärgårdsboende i Bohuslän.
Otroligt vacker och mycket kraftig murgröna.
Jag har planterat den på mina svärföräldrars grav oxå.
Jag har aldrig fått den att ta sig på Charolinas grav.
Jag har en del rosor det är rosor som planterats på
Charolinas grav och som inte tagit sig men när jag planterat om rosorna
här hemma har dom bara stormtrivs.
Carro vill säkert så...........
Mitt senaste förvärv planterade jag igår, en önskad Christina-present från min man,
en Allium "Millenium", så fin.
Nu är fruntimmersveckan över.
Grattis alla som haft namnsdag.






Senaste tillskottet Allium "Millenium"












En av Charolinas rosor......

Varje år utses det Årets Perenn,
i år är det Purpurmejram "Herrenhausen"

www.perennagruppen.se 

Nu ska jag ut och dofta!
Ha en fin lördag
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg