Jäkla krympflation!

Hej!
Jag retar ihjäl mej på företagens krympflation.
Det har nu pågått flera år.
Dom krymper förpackningarna utan att minska på priset.
Läste nyligen om detta SvD.
Bra att dom tar upp det.
Får dom verkligen göra så här?
Första gången jag uppmärksammade detta var på Zoegas kaffeförpackning.
Min kaffeburk blev inte full.
Fattade inget!
Läste på förpackningen mitt 500 grams packet var nu helt plötsligt 450 gram.
Jag skrev till Zoega.
Minns inte svaret.
Brämhults bortförklaring slår det mesta
Vi har minska förpackningen för att kunden orkar inte dricka upp allt!?
Santa Maria säger att burkens höjd är lägre nu!?
Vilket ger mindre mängd krydda men till samma pris som innan.
Glassen Magnum som betyder stor på latin har av hälsoskäl blivit mindre!?
Sveriges populäraste glass och den kaloririkaste.
Arlas filmjölk är inte 1 liter längre utan 1000 gram och då blir innehållet mindre.
Ingen list är för dålig!
Arla skyller på Livsmedsverket.
Helt ok för mej att minska storleken men priset ska väl oxå minskas.


Vad tycker du?
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg