Citronkyckling i lergryta.

Hej!
Jag tillhör dom som gillar min lergryta.
Toppen till citronkyckling, lätt att göra.
Jag blöter min lergryta men den är riktigt inkörd så egentligen behöver jag inte det!

En kyckling, helst en majskyckling.
Minst en citron, ekologisk, pressa ur saften över kycklingen,
lägg resten av citronen i skrovet.
Ta gärna med ett äpple.
Salt och peppar.
Lite olivolja.
In i ugnen.
När den är klar delar jag kyckling i bitar och
lägger delarna i en traktörpanna.
Grillar av det i ugnen när vi ska äta.
Gör en gräddsås av spadet.
Servera med kokt potatis.
URGOTT!
Gör gärna kycklingen dagen innan.
Perfekt att ha efter söndagspromenaden.

 Minst en citron om Du vill ett par äpplen

 Majskyckling.

 Älskade citron.
Hos mej är det stapelvara, äter det varje dag eller dricker!

Väl inkörd lergryta.

Lycka till!
Såsen blir jättegod.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg