No one is Too small to Make a Difference by Greta Thunberg

Hej!
Denna text o bild säger allt.
Men jag kan inte låta bli att jag oroar mej för Greta.
jag tänker hur ska hon orka?
Klarar hon detta?
Hon måste väl få vara tonåring,
hinna vara med kompisar, umgås med familj, vänner.
Få skratta åt fåniga saker, gå i skolan.
Hennes liv verkar så allvarligt och så hårt med alla påhopp och
elak kritik hon får utstå.
Nu hånas oxå hennes familj.
Meltzer som är komiker har gjort en parodi på Malena Ernman, Gretas mamma,
den parodin visas i rysk televion och man påstår där att det är Gretas riktiga mamma!
Hur lågt får man gå?
Klarar en ung människa detta i längden?
Jag beundrar Greta och i hennes kamp, tänk att få gehör från en hel värld.
En tjej på 16 år.
Vilket ansvar hon bär med långa resor och många tal på olika språk.



Om det var min dotter skulle jag känna oro.
Orkar hon?
Blott 16 år.......
Visste du att Greta spelar piano och har fullständigt gehör?

No One is Too Small to Make a Difference är en bok från 2019 av Greta Thunberg. Boken båstår av elva tal som Thunberg har framfört och som handlar om global uppvärmning och klimatförändring, alla skrivna av henne själv. Thunberg har framfört talen för bland annat FN, EU, World Economic Forum och på demonstrationer. 

Gretas utmärkelser i år:
Goldena Kamera (2019)
Fritt Ords Pris (2019
Rachel Carson-priset (2019)
About You-priset (2019
Fellow of the Royal Scottish Geographical Society(2019)
Geddes Environment Medal (2019)
Right Livelihood Award (2019)

Funderar Du kring detta oxå?
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg