On my table today.

Hej!
Idag städas det.
När det är färdigfixat dekoreras borden om lite.
Så här blev borden idag.
Nöjd är jag.
Jag har oxå gjort en kålpudding, svensk vitkål förstås och svenskt malet kött.

Lite 1800-tals bojaner, blåvitt från Kina, en snäcka jag har massor, lite fina böcker,
min häst från en antikaffär i Linköping, inte gammal, det vackra ansiktet i grönt.
Antik kinalampa.

Mina fina djur i trä, gamla i olika träslag, en liten  jordglob där världskartan inte ser ut som idag,
min sparrisväxt trivs i fönstret minns inte vad den heter.

Nu har gladiolusen kommit, glöm inte att snoppa dom i toppen så blommorna slår ut!
Jag har faktiskt börja tända ljus ibland på kvällarna.
Men imorgon ska solen och värmen komma tillbaka. 

Mina senaste loppisfynd denna lilla orange Kinakrukan med drakar och det lilla fina 
men enkla Kinabordet.
Perfekt för tidningen och tekoppen på morgonen vid morgontvn.

Handknuten antik matta från Kina.
Bord från Ellos.
Ljushållare från MIO.
Korgstol dansk, önskar jag hade flera!

Soffbord från Erhlins möbelfabrik i Tranås gjort i valnöt.
Tillverkades på 1950 - 60 talet.
Bronshäst från Kina.
Jadeägg från Kina.
Fat från Gustavsberg.
Krukor antika från Kina.
Fina trädgårdsböcker och lite annat.
Trädgårdspojken är gjord i brons.
Värmeljushållarna är från Iittala.
Växten är en Aloe Vera.

Kuddar Svensk Tenn.
Tallarna ingår i den vackra utsikten.
Mitt älskade olivträd från Charolinas Ängelholm börjar
återhämta sig från min omilda behandling.
Det gör mej så lycklig, många fina minnen med just detta olivträd.

Nu njuter jag av att ha nystädat en stund.
Men först ska jag gå till vänner för en altanmiddag i coronatider.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg