Pengar till forskning, sjalar, begravning, fuck cancer.

 Hej!

Idag har jag skickat pengar igen till 1,6 miljonerklubben.

Det blev pengar från sju stickade sjalar.

Pengarna går till forskning om kvinnor och hälsa.

Bg 900-1520 och Pg 900152-0.

Tack Gunnel L 2 st, Monica A, Inger K 2 st, Helena R 2 st sjalar.

Vi har oxå fått ett tack från 1,6 miljonerklubben för vår förra insats.

Sådant värmer.

Igår var maken och jag på begravning.

Det gör mej så sorgsen och ledsen när unga människor dör i cancer.

Jag vet att många botas men ............Charolina, Emelie, Felicia och Susanne dog.

I cancer.

På Charolinas grav planterade jag en liten ros för några år sedan, den trivdes inte på

kyrkogården, här hemma blev den omplanterad och överöser oss med blommor.

Av dessa blommor gjorde jag en krans till Susannes begravning.

Rosor från Charolinas rosbuske till Susannes gravkrans.
Lavendel från landet.

Rosbusken som inte trivdes på kyrkogården fick flytta hem till oss.
Den överöser oss med blommor varje år.
Så här ville Carro ha det, tänker jag.
Fuck cancer.

Av rosbusken blev det en krans.
Hoppas det är tanken som räknas, inte speciellt proffsigt gjort hjärta.
Men..........fuck cancer.

Söta gulliga Monica i en av sina sjalar!
Kolla in hennes söta lilla hund som beundrande ser på matte.
TACK, kram.

Vi fick ett tack från Insamlingsstiftelsen Kvinnor och Hälsa när vi skickade pengar förra gången.

Brev från 1,6 & 2,6 miljonerklubben.

Nu har jag skickat 2.100 kronor för sju sjalar.

Men......efter viss påtryckning........

Jag betalar garnet 150 kronor och lägger på 150 kronor för att sticka den,

säljer den för 300 kronor och det är det belopp vi gemensamt skänker.

Men........det blir för lite pengar till forskning, tycker Ni inte det?

Om det eventuellt blir några mera beställningar kostar sjalarna

500 kr styck, jag betalar garnet 150 kronor, så kostnaden blir 350 kronor för varje sjal

och vi skänker gemensamt 500  kronor till forskning.

Jag har stickat ett 20-tal som jag gett bort till vänner.

Dom som är stickade och sålda har hittills inbringat 5.700 kronor till

Insamlingsstiftelsen Kvinnor och Hälsa.

ALLTD NÅGOT!


Sålda.

TACK snälla Ni.

En både ledsen och glad C



Kommentarer

Populära inlägg