Rotting, bambu, teak eller lärkträ i inredning?


Hej!
Jag tycker det är supersnygga med rottingmöbler.
Även i bambu.
Älskar dessa material, färgerna är så vackra.
Just nu verkar det var det trendigaste materialet. 
Det är ett tacksamt material att matcha med det passar in i de flesta inredningsstilar, 
material åldras oxå vackert.
Du kan fynda fina exemplar på second hand och loppisar.
Jag skulle vilja ha lite vackra rottingmöbler ute men inser problemet med detta,
det klarar inte att stå ute i ur och skur.
Ett problem för mej är vinterförvaring, stora möbler kräver stor förvaringsplats.
En korgstol, gammal, dansk har jag i mitt hem inomhus, den älskar jag.
Ärvd.
Denna typ av möbler mjukar upp inredningen.

Jag har undrat över vad skillnaden är mellan rotting och bambu.
Nu har jag tagit reda på skillnaden mellan rotting och bambu och den är:
 Rotting kommer från palmträdsrötter i växtfamiljen Lepidocaryodidaea. 
Det är ett formbart material som ofta används till att knyta korgar med. 
Bambu är ett slags gräs som är mycket snabbväxande.

Jag letar efter en liknande lampa att ha ute över mitt matbord på altanen.

Så vackert passar perfekt inomhus, mjukar upp inredningen.

Sommarhus ja, hemma nej!
Men vilken vacker soffa.
Det kan inte bli mer sommarlikt än detta!

Whoow!

Inomhus, supersnygga!


Alternativet är att välja teak eller lärkträ som kan stå ute året om.
Träslag som blir vackrare med åren, ju gråare dom blir.
Allt är en fråga om förvaringsplats.
Sommaren är ju inte så lång i Sverige.
Men fler och fler gör uterum och då löser sig problemet med förvaring.
Om man bor i villa!

Denna kända stol finns i många olika träslag.

Bambumöbler.
Vackert men det ska förvaras klarar inte att stå ute över vintern.

Vackert!

Tänk så mycket vackra möbler det finns för uterum och utemiljöer.
Många flyttar in i våra åretruntbostäder och blir fina där oxå.

Hur tänker Du?
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg