Laga Salmalaxburgare, supergott. Recept.

 Hej!
Jag har hittat något gott och lättlagat.
Salmalaxburgare, en ny produkt i Salmalaxsortimentet.
En laxburgare färdig för stekpannan eller grillen.

Serverade som burgare.

Jag serverade mina laxburgare med potatis, kantarellsås och haricovert.  
Så himla gott.

Salmalaxburgare stekta i smör.

Praktisk enkel förpackning.

Det är en odlad norsk lax som förpackas inom fyra timmar sedan den fångats. Laxen filéas omgående och säljs skinn- och benfri. Genom den snabba hanteringen får man en exceptionell smak och konsistens – väl värd det lite högre priset. I synnerhet om du vill bjuda på något extra gott.

SALMA BRG är en laxburgare som består av Salmalax skuret i mindre bitar och lite salt. Saltet binder vätska och göra att burgaren håller ihop. Salmaburgaren säljs i en förpackning innehållande 2 st. burgare (130 gram/st.). 
Tips för tillagning vid stekning:
Ta burgaren direkt ut ur kylskåpet och stek den på medelvärme, max 2 min per sida. Låt den vila i 2 min innan servering.
Tips för tillagning på grillen:
Ta burgaren direkt ut ur kylskåpet, pensla den med lite neutral olja och grilla den sedan på hög värme, ca 2 min på ena sidan och ½ min på andra.Låt den vila i 2 min innan servering.
Prova får Ni se. Lycka till.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg