Min jordärtskockssoppa. Recept

 

Hej!

Nu börjar soppsäsongen, jag älskar goda soppor.
Det finns bara en sak som är superviktigt för mej,
Det ska vara soppa jag äter, INTE puré!
Alltså inte för tjock soppa.

Min jordärtskockssoppa.
1 paket ekologiska jordärtskockor skalas och dela
1 potatis stor skalas och delas,
slå på vatten
Grönsaksfond
Koka till grönsakerna är mjuka.
Mixa.
Späd med lite grädde.
Smaka av med peppar och salt.
Är soppan för tjock späd med mjölk eller vatten.
Servera med lite olivolja på och ett gott bröd.

TIPS! Parmachips är jättegott till denna soppa.
Strimlad rimmad lax är oxå gott som topping på soppan.

Jag använder Touch of Tastes grönsaksfond den gillar jag verkligen.
Om du inte använder hela flaska går fonden att frysa.
Jag ogillar gammal fond som står kvarglömd i sin flaska!
Hållbarheten är inte så lång i dessa flaskor.
Tänker mest på detta när jag köper Hummerfond, det använder man ju inte så ofta.
Den blir dålig ganska snabbt.

Jordärtskockssoppa med gott bröd.

Touch of Taste en god grönsaksfond.

Lite olivolja på!

Lycka till!
Hälsning C

 



Kommentarer

Populära inlägg