Att göra en urnkrans till sin mor.🙏

Hej!

Med hjälp av min man gjorde jag en urnkrans till min mors begravning.

Christian gjorde en rund ring av ett par spröda formbara björkgrenar.

Detta blev en bra stomme.

Sedan klippte jag långa murgrönegrenar i vårt stenparti.

Det var bara det att det hade snöat hela natten!

Fick lägga murgrönan på tork.

Sedan var det enkelt att sno runt grenarna, 

kransen var väldigt vacker med bara murgrönan.

 Men jag hade bestämt att ha rosa rosor i den, min mor älskade rosa.

Så fick det bli.

Jag stack bara igenom rosornas skaft genom grenverket och

klippte av under.

Kransen blev så vacker till den gröna urnan och det vita enkla bordet.

Urnkrans, det är kransen som läggs runt urnan vid en urnbegravning.

Askeby medeltidskyrka i Östergötland.

Det hade snöat på natten.
Fick sopa fram murgrönan.

Fick lägga murgrönan på tork.

Rosa, Mors färg.

Mor hade gillat denna krans.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg