Emma Hamberg Au pif, en kokbok. Recept.

Hej!

Nu har jag köpt den!

Emma Hambergs Au pif, hennes franska kokbok.

Nu frossar jag i recept.

Det kommer att bli många middagar i höst från denna stora bibel. 

Väldigt roliga små anekdoter skriver hon oxå i boken.

Jag njuter och får inspiration.

Ett extra plus för de läckra illustrationerna i boken.

Emma:

Emma Hamberg, född 1971 i Vånga i Östergötland hon är författare, illustratör, 

programledare och chefredaktör.


Så här säger Emma Hamberg:

Så ta min hand, så kliver vi tillsammans rätt in i Frankrike. Låt oss gemensamt dyka ner i smör, vin, socker, vinäger, färgsprakande grönsaker, lummiga aprikoslundar, mjuka ostar, ljumma nätter utan slut, dansa på borden, flambera, öppna alla våra dörrar på vid gavel så att vi kan utforska detta franska sätt att äta och leva. Varmt välkommen till Au pif, kokboken som tackar ja till allt!"Emma Hamberg  


Emma i högform.

Recept.
Lycka till.



Illustrationerna är ljuvliga.
En bok att frossa i.

Jag återkommer när jag har lagar något ur kokboken.
Sommarhälsning C.

Kommentarer

Populära inlägg