Grönsaksröjning i kylskåpet! Recept.

Hej!

Dax för en röjning i kylskåpet.

En grönsaksröjning.

Plockar ihop det jag har i lådorna.

Vad gör jag nu av detta?

En grönsaksröra blir till:

Grunden till min köttfärssås.

En soppa bara att späda med vatten och grädde, mixa om Du vill.

Till en bit stekt fisk.

Till grillat.

Stek färsk korv i bitar slå på röran låt puttra.

Djupfrys och använd när du ska snabbmiddag.

Morötter, lök, tomater, några buketter broccoli, en bit rotselleri, lite palsternacka,

1/2 chili, basilika och 2 vitlökar, sedan slår jag på lite olivolja och 1/2 dl rödvin eller vatten.

Gärna ett par msk chilisås.

Det här var vad jag hade i min kyl denna gång.

Ta det Du har!

Det blir olika grejer varje gång det är röjning!

In i ugnen 200 grader, 20 - 30 minuter.

Grönsaksrensning i kylen.

Så gott, så användbart.

Knaperstek salcicciakorv i olivolja och smör, slå på röran, låt puttra.
Smaka av.  
Lycka till.

Sommarhälsning C.

Kommentarer

Populära inlägg