Ölandstripp. Tips!

Hej i SommarSverige!

En härlig semestertripp till goda vänner på Öland.

Vackra Öland.

Vi njuter av bad, sol, böcker, god mat, goda viner, promenader 

(tyvärr kan jag inte gå mina vanliga långa promenader pga ont). 

Jättetrist.

Men.....härligt att vara med vänner.

Baren på restaurang Kalk.

TIPS!
I Löttorp.

KALK – Mat & nöje
Vi styckar och maler kött, röker chili, bakar surdegsbröd och friterar riktig potatis. Sen får du resultatet, en hantverkad burgare, en burgare på riktigt. På dagarna serverar olika lunchalternativ, vegetariskt, kött och alltid lufsa. Sent på sommarkvällen höjer vi volymen och dansar loss på norra Ölands enda nattklubb. Vi håller regelbundet öppet från januari till december. Om ni vill äta på andra tider än våra ordinarie öppettider löser vi det för större sällskap eller ordnar med catering.

Vill ha!
Vilken växt.
Hur får man den sådan?
Man vill ju göra ett försök.

Tips! 
I Löttorp finns restaurang Kalk.
Gör ett besök om Du är här.
Här fanns blomman bakom skylten.

Hos vänner.
Vid poolen med en riktig feelgood bok och ett glas rosé .
Riktigt kul bok.
Det är sommar ännu så denna bok passar utmärkt i solstolen.

Denna sötnos fann jag i Sandvik

En fiskebåt på väg ut.
Äldre fiskare vid rodret.
Båten var till salu, dom orkade inte riktigt med längre, sa dom.

Den bästa köttaffären, vilken kalventrecote (värdparet bjöd på)vilka ryggbiffar.
Köpte med hem.
Mängder av olika hemgjorda korvar. Köpte!!
Vilken affär.
Fasen bara så långt bort enda bort på Norra Öland i Löttorp!!
Missa inte denna affär om Du har vägarna förbi.

Hattförsäljning i Borgholm.🤩
Vi besökte massor av loppisar bara, bara SKRÄP tyckte vi.

Jag köpte en enda sak förutom korvar, biffar, surdegsbröd och kardemummabullar.
Jag köpte en beige Ernst kopp i Sandvik. 
I DET ENKLA BOR DET VACKRA står det på den.
Det är min nya te/kaffekopp.
Underbar.


Tack Öland för denna gången.
Tack kära vänner för denna gången.

Sommarhälsning C

Kommentarer

Populära inlägg