A6 i Jönköping, NEJ TACK😱😱

 Hej!

Min man skulle på ett besök i Jönköping.

Det skulle ta ungefär en timma det tog ungefär en och en halv timma.

Jag skulle gå på A6, affärsmetropolen i Jönköping.

Här har jag inte varit på flera år, så lite såg jag fram mot besöket.

Det skulle jag inte ha gjort.

Jag är svag och allmänt risig efter Coviden, det kanske

påverkade mitt omdöme!

Men på A6 höll jag på att klappa ihop

av själsdöden och tristess.

Har aldrig upplevt något så trist i affärsväg.

Trist, trist och åter trist.

Inte ens en gång en kopp kaffe med en nybakad kardemummabulle fanns det att få.

Jo industribakat i kafekedjorna fanns det men……..Du förstår säkert

vad jag ville ha!

Är hyrorna för höga? Är det bara kedjorna som har råd med hyrorna på A6?

Min tanke blev: Stackars mänskligheten.

Lägg ned skiten.

Känslan jag får är att det känns väldigt omodernt

att gå runt i ett köpcenter.

Får inte Du den känslan?

Du märker att jag är Covidstinn ännu…….

Jag satt på en bänk utanför A6 och väntade på min man, en och en halv timma tog 

nästan aldrig slut.

Jag längtade hem.

Så trist ställe!

På hemvägen bjöd jag min man på kaffe med nybakat på Granitgrå i Kaxholmen.

Ordningen är återställd.

Granitgrå i Kaxholmen, fika med nybakat.

Det dröjer nog några år innan jag drar till A6 igen.

Om det finns kvar…….

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg