Asiatisk med glasnudlar och långbakat fläsk. WHOOW! Recept. Hemligt!

Hej!🤶

Idag är det dan-före-doppare-dagen.🧑‍🎄

Ute är det krispigt av frost så lite vitt blev det.

Här kommer mitt egna hemliga recept .

Var rädd om det!

Det är supergott!

Det är ett eget hitta-på-recept.⭐️

Såsen är ett gammalt recept från Hedvig J - M,  det kommer från en av hennes arbetsplatser

i Stockholm. 👌

Detta bjöds gästerna på mingelfesten på bl.a.

Asiatiskt med glasnudlar och långbakat sidfläsk.

Ett tips när Ni har tröttnat på julmaten.

Kanske till nyår.

Sista finishen!

En rekommendation från mej, KÖP stora fat på loppisar, 

allt blir mycket vackrare att lägga upp på stora fat.



Asiatiskt med glasnudlar och lång bakat sidfläsk.
Jag bakar sidfläsket i ugn dagen innan.
Lägg fläsket i en ugnsform med salt och svartpeppar och rejält med fänkålsfrön.
Baka 3 timmar i 130 grader.
Svålsidan uppåt.
Vid servering skär i fina strimlor och stek snabbt på i stekpannan.
Lägg de kokta glasnudlarna i botten, såsen uppå och på med de stekta fläsket.
Servera.
NJUT!


SÅSEN:
1 påse jordnötter körs i beredaren, grovt absolut inte finmalet.
Sweet Chili sås
Koriander hackad
Pressad lime, mycket
Såsen skall vara lite rinnig i konsistensen.
Inte fast.
Smaka av.
Denna sås kan Ni använda till mycket annat.

Koka glasnudlar enligt förpackningen, jag kokade mina i 4 minuter.
Spola direkt i kallt vatten.

Hacka rejält med koriander och blanda i.

Sweet Chili Sauce.

Mycket pressad lime.

Hemma.

Njut av mitt hemliga recept.
Fina blommor får man när man har fest.

JULHÄLSNING C

Kommentarer

Populära inlägg