God Jul julafton 2022.🎄🧑‍🎄

Hej!

Julafton.
Julafton går mot sitt slut.
Många tankar kring jul.
Tänker på hur många julaftnar jag har fixat under årens lopp,
började redan som 18-åring att hålla i familjens julfirande.
Och många var vi!
Vilken glädje det var, så roligt det var.
Jag minns aldrig att det var jobbigt men minnet är ju kort.
Nu behöver jag inte göra stora jular längre, allt har sin tid.
Så det är nu en lugn och skön jul.
Det bästa med julen nu för tiden är nog att vi inte stressar så mycket med julklappar
som förr.
Vuxenklappar är så gott som borta.
Upplevelserna är viktigare.
Julklapps-spelet är en trevlig grej på julafton.
Jag önskar Er alla en fridfull jul, en jul där vi kan känna oss trygga
och ta det lite lugnt.
Så lyxigt vi har det mot många andra på vår jord.
Tack för alla julsamtal idag.
Tack för alla julkort.
Tack för all omtanke.

Adventstid alltid lika trevlig.

Julblommor alltid lika vackert.

Aldrig utan min julapelsin........doften.

Skogens vackra tallris.

Tack kära Tesse, Mattis och Sofie för FaceTime-samtal från Carros grav idag på julafton.
Tack för att Ni tänt ljus idag.
Tack för att Ni finns.
Charolinas fina kompisar.❤️

Idag har vi gått en timmas promenad på Tranås Kyrkogård, den är så vacker.
Vi läste gravstenar en trevlig sysselsättning tycker jag,
jag fick det i mig redan som barn.
Med mina föräldrar och farfar drog vi från kyrkogård till kyrkogård på utflykterna.
Ofta på söndagarna.
Det var så mycket folk på kyrkogården, många välkända ansikten.
För varje år som går tycke jag det ökar med besökare på våra kyrkogårdar.
Det känns bra tycker jag.

Det finns bara en låt som jag kan tänka spela som avslutning på årets julafton.
HÖGT!

GOD JUL till Er alla.🧑‍🎄
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg