Lättstickad poncho. Mönster. Repris.

Hej!

Reprisinlägg denna poncho är så lättstickad Ni hinner

att göra den till julklapp!

Nu när det höstar till sig måste vi ta fram stickor och garn.

Denna poncho ska jag sticka.

På Västkusten i somras fick jag se den live, supersnygg och

mycket användbar, dessutom väldigt lättstickad.

I beskrivningen är den stickad i akrylgarn det tänker inte jag göra.

Något mysigt och gosigt ullgarn ska jag ha.

Det gäller att kolla masktätheten noga när Du väljer ett annat garn.

Det hjälper dom till med i garnaffärerna.

Tack bästa Ann för tipset!

Min släkting Ann har stickat denna poncho.
Supersnygg.

Mönstret är i Frejagarn, akryl.
Stickad i:
One size.
Stickor 5 mm, rundsticka 4 1/2 mm 40 cm.
Garnåtgång 6 nystan.



Superenkelt mönster detta klarar alla.
Nu kör vi.
Vilken färg väljer Du?
Vilket garn valde Du?
Nu stickar vi.

Bild jag tog från vår båttur på havet utanför Lysekil.
Coola hundar eller.....?

Hösthälsning C

Kommentarer

Ann sa…
Visst är den både snygg och användbar. Kul att du gillade.
Kram på dig
Chris sa…
Hej Ann!
Den är så snygg och så användbar.
Samt lättstickad.
Stor kram i höstrusket 🤩💞🍀

Populära inlägg