Bra saker att ha! 👌


BRA SAKER ATT HA!

Hej!
Lite bra saker att ha och anvÀnda.
SĂ€rskilt i  influensatider och coronatider!
Ett reprisinlÀgg med lite tillÀgg.
Ha en fin helg.

Bra saker i dessa sjukdomstiden Àr Ionosil kolloidal silver, C-vitamin, D-vitamin.
SilverplÄster Àr alltid bra att ha hemma finns ibland pÄ Lidl.
LÀs pÄ om Ionosil och bilda Dej en egen uppfattning om detta.
Finns hur mycket som helst att lÀsa i detta Àmne.

Hel kardemumma i kvarnen Àr perfekt bara vrida till nÀr Du ska krydda.
Doftar ljuvligt.

ALDRIG utan fryst persilja och dill i frysen.
SÄ smart detta Àr.

Panko istÀllet för ströbröd, sÄ gott,
ger en fin krispig yta.

ALDRIG utan Klorinmoussen.

Jag vill verkligen slÄ ett slag för en stor diskhov.
Vad Ni gör köp inte en delad diskhov.
HÀr gÄr allt i en ugnsplÄt, stora kastruller, stora stekfat.
Jag förstÄr mej inte pÄ delade diskhovar.


En jÀttegod musli, innehÄller bra grejer, inte för söt.
Eller gör sjÀlv, sÄ enkelt att blanda ihop.
Jag gör ibland en blandning med bara olika sorters frön
och lite torkade bÀr i.
Verum Àr gott men jag har börjat med Kefir som Àr nyttigare.


Kefir Ă€r en fermenterad mjölkprodukt med tillsatt bakterie- och jĂ€stkultur, 
med ursprung frĂ„n Kaukasusbergen. Ordet ”kefir” hĂ€rstammar frĂ„n turkiskan 
och betyder ”att mĂ„ bra”.
Probiotika i kefir boostar din tarmhÀlsa
Syrade mjölkprodukter som kefir innehĂ„ller probiotika, som Ă€r en rad 
mikroorganismer med hĂ€lsofrĂ€mjande effekter. 
Kefir Ă€r sĂ€rskilt rik pĂ„ en rad olika mjölksyrabakterier. 
Probiotika gagnar sammansĂ€ttningen av dina tarmbakterier, 
vilket kan förebygga en rad tarmproblem samtidigt som probiotika 
stimulerar immunförsvaret. 

Lök Àr en favvo.
Gul, vit, röd.
Älskar lök!

ALDRIG  utan citroner.
Klarar mej inte utan citroner.
Detta Ă€r en tavla av en vĂ€ninna och konstnĂ€rinna,
Eva Boström.

Viktigt med ett kök.
Jag trivs i mitt.
Ha det sÄ fint i det trista höstvÀdret.
Det har varit den regnigaste och mörkast oktober
pÄ lÀÀÀnge.
IkvÀll festar vi med sÀsongens första lutfisk.
En helig stund.
Med Kopparbergs gammaldags Svagdricka,
supergod jag köpte pÄ Willys.
HĂ€lsning C 

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg