Energidag i dag, städ o tvätt.🤩

Hej!

En dag fylld av energi.

Och det är inte varje dag…

Underbart när den känslan infinner sig!🤩😉

Tvätt och städning.

Tvätt av madrassvar, kuddar och lakan.

Alla sängkläder vädrade på altanen

även madrasser.

Städat sovrummen extra noga.

Handlat, fyllt på i skafferi, röjt i skåp.

Kontaktat sjukvården, tar sin tid.

Tagit bort det sista av julen men inga tulpaner fanns det i affären.

Provar imorgon🌷🌷🌷🌷

I kväll nybäddat.

Avslutade dagen med torskrygg pepparrot och 

skirat smör, ett glas vitt och EN chokladbit.

SÅ NÖJD JAG ÄR.

I sovrummet.
Min tavelvägg.
Minnenas vägg.
Här finns dom alla.

I sovrummet.
Telegram på Mors Dag.

I sovrummet.
Min madonna.
Mitt kors.
Mitt älgtagg som låg i baksätet av bilen efter det att vi krockat med en älg 
på väg hem från en konsert i Adelövs kyrka.
Vi låg som tredje bil i en rad.
Älgens horn gick genom rutan och en tagg bröts av.
Älgen dog i diket efter att ha tittat på oss två gånger och frustat.
Älgen var en fjortontaggare.
Jag äger en tagg.
Mina minnessaker, viktiga.

I sovrummet.
Hon och jag.
Min dotter och jag.
Charolina och jag.
Överst i högen bokklubbens bok som ska läsas till nästa gång,
Mia Kankimäki, Kvinnor jag tänker på om natten.

I sovrummet.
Överst: Hommages a Arthur Cravan. 1976.
”Midnight pleusure” av Andy Strüwer

I sovrummet.
Ringkatten och God Jularmbandet från grannflickorna.
Martin Lönnebos armband, Frälsarkransen.

Städerskan i sitt nystädade sovrum.
Charolina och Sonny.
Bröllopsfoto.

Nystädat
Nytvättat.

Natti.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg