Lotte Laserstein på Moderna Museet.

Hej!

För mej som bor på landet och besöker Stockholm betyder det oftast "att ta vara på tiden".

Att vara lite förberedd.

Så var det oxå denna gång.

Min väninna är bra på detta!

Ett besök på moderna museet stod på programmet.

En vacker promenad från hotellet till museet i fint solsken och utan vind,

då MÅSTE jag fotografera kronan på Skeppsholmsbron.

Utställningen var Ett delat liv av/om Lotte Laserstein.

Läs mer nedan.

Väldigt fin utställning, rekommenderas.

  Skeppsholmsbron länkar samman Blasieholmen och Skeppsholmen och är en populär plats för att ta bilder. Vid den gyllene kronan, på räckets mitt, har du utsikt över Gamla stan åt väster och Östermalm samt Djurgården åt öster.

 

Konstnärinnan själv.

Man blir hungrig av att traska runt på museum.

Att äta lunch med denna utsikt känns lyxigt.


Min väninna och jag titta runt på Moderna övriga samlingar.

Måste bara visa denna underbara, kända tavla.
Konstnärinnan Sigrid Hjertén.
Hon fick mycket spott och spä för sin konst
 under sin levnad idag är hon mer berömd än sin man Isaac Grunewald.

Supernöjda traskade vi hem till hotellet för en liten paus för att sedan dra vidare på nya äventyr.
Så är det att vara lantis i stan!

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg