Supersnabba frallor, 20 min. Recept.

Hej!

Här kommer ett recept på snabba frallor.

Jag gjorde frallorna på 20 minuter, till vårt förmiddagsfika.

Julosten, bittermarmelad o smör var tillbehören.

Receptet kommer från https://www.56kilo.se/ Åse Falkman Fredriksson.

Jag fastnade för receptet för att frallorna var bakade på grahamsmjöl,

det gillar min man.

Tips till mina framtida bak, något av detta:

Blanda vete-  och grahamsmjöl.

Tillföra lite honung.

Hacka i lite nötter.

Baka frallorna med rågsikt och några russin.

Eller kanske lite örter eller anis.

En nyttig och god fralla till soppa.

Tack Åse för receptet.

Snabba frallor!

Lös deg.

Sju stycken fick jag ut.


Nu måste julosten gå åt!

INGREDIENSER

5 dl vetemjöl, rågsikt eller tex grahamsmjöl – eller glutenfria mjölmixer som SEMPER.
2 tsk bakpulver
3/4 tsk salt
2 msk rapsolja
2 ½ dl mjölk (prova gärna med filmjölk)



INSTRUKTIONER

Sätt ugnen på 250 grader.
Rör ihop de torra ingredienserna i en vispskål. Vispa ner olja och mjölk. Blanda ihop till en deg. (Den blir ganska kladdig)
Rulla degen i mjöl till en längd. Dela den i 6 lika stora bitar.
Forma bollar av degen och platta ut dem något. Lägg på bakplåtspapper. Strö lite mjöl över.
Grädda bröden mitt i ugnen i ca 10-15 minuter. Låt svalna och skär sedan upp.


Lycka till.

Hälsning C


Kommentarer

Ser så gott ut Chris, ska absolut prova detta...! Tack för att du delar med dig...!
En jättefin helg önskar jag dig!!! Kram, kram ❤️
Eva (Happy Olive)
Chris sa…
Tack snälla Eva (Happy Olive) 🤩🤩
Önskar dej oxå en fin helg kram🌷🌷🌷🌷

Populära inlägg