Jag vill påminna om mitt våffelrecept. Hemma🙏🇸🇪 efter 🇪🇸.


Hej!

Hemkommen från Spanien då längtar jag efter lite av varje i matväg.

Vi kom hem 05.30 i morses!!

Från hotellet i Mijas till dörren hemma tog det 12 timmar.

Som min väninna säger ”att resa är inget för den late”.

Nu längtar jag efter kryddning av maten.

Det spanska köket är inte kryddigt.

Det första jag lagade blev dillstuvad potatis med rimmad lax.

Såååå himla gott.

En liten klick extra smör i den dillstuvade potatisen sätter piff och nymald

svartpeppar och flingsalt på.

Uppackning, 5 tvättar, ta hand om krukväxterna, vattna växterna i

boden, handla och fylla på i kyl och frys. 

Idog dag.

Därefter blev det en hemgjord våffla med grädde och sylt.

Köp inte pulver gör våffelsmeten själv då vet Ni vad det är i den.

 MIN Bästa Våffelsmet.

2 ägg
2 dl kolsyrat vatten
2 dl mjölk
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
125 gr smält smör
lite salt.
Detta blir dom godaste våfflor Du kan tänka Dej!

Kanonvåffla med grädde och hemlagad svartavinbärsylt.

Gammalt troget järn.

Vi tvn en stunds paus.

Trött och nöjd.
Hälsning C 


Kommentarer

Populära inlägg