Vår boklubb

Hej!
I vår bokklubb som träffas en gång i månad läser vi två spännande böcker.
Det kommer säkert att bli bra diskussioner.
Det gillar vi!
Denna typ av böcker får en att kvickna till.
Sitt inte mer upp och rör dig är ett budskap jag tar till mej.


Bok nummer 1
Anders Hansens bok Hjärnstark
Hur motion och träning stärker din hjärna.
Devisen är:
Det viktigaste du kan göra för
din hjärna är att röra dig!
Jag rekommendera varmt denna bok.


Om Anders Hansen.
 Anders Hansen, född 24 januari 1974, är en svensk läkare, psykiatriker och författare. 
Hansen genomgick läkarutbildningen vid Karolinska Institutet och har också en 
civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

Bok nummer 2
Maria Borelius
Vägen till en antiinflammatorisk livsstil.

En berättelse om en kunskapsresa såväl som en livsresa.
En bok att bli inspirerad av.
Jag tar till mig nya bitar som jag använder i min vardag.
Jag rekommenderar varmt denna bok.


Om Maria Borelius
Maria Borelius, född 6 juli 1960 i Täby, är en svensk journalist, författare, 
företagare och före detta tv-programledare samt moderat riksdagspolitiker 
och statsråd, bosatt i England.

Det är inspirerande med böcker som man kan ta lärdom i och av.
Jag tror att många av våra sjukdomar kommer av fel livsstil.
Min ambition är att dra ner på sockret.
En bra början.
Det är mycket oroande att barn och ungdomar är så mycket mer stillasittande
 idag, jämfört mot när vi var barn.
Vi var alltid på språng.
För många barn och ungdomar verkar det som om det vore lördag
sju dagar i veckan!
Godis och läsk i överflöd.

Nu ska böckerna diskuteras på bokklubben,
spännande!
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg