Mitt semmelätande har gått i stå! 🧐

Hej!

Mitt semmelätande gick helt i stå efter första intaget av en.

Så trist!

Jag som gillar semlor.😋

Min första semla hade torrt bröd men det värsta av allt var 

att det var bittermandelsolja i marsipanen, tvi.

Smakade pyton.

Väldigt artificiellt.

Det var i början av semmelsäsongen men

jag har inte kommit över det ännu.

Jag köpte semlan på ett konditori det gjorde saken ännu värre.

En tråkig sak till, mitt vanliga kondis har bytt ägare 

och dom gör inte minisemlor,

och jag vill ha minisemlor.

Vi hoppas semmeltraumat går över.

En lycklig bild av semlor, mini och hemgjorda med riktig mandelmassa.

Äter Ni semlor?

Hälsning C

Kommentarer

Anna-Lena Ringnér sa…
Vilken otur! Här i Göteborg har vi flera konditorier, som gör jättegoda minisemlor. Det mysigaste är Ahlströms Konditori, som har haft samma ägarfamilj i generationer.
Chris sa…
Hej Anna-Lena!
Tack för tips. 🙏 Jag ska prova när jag kommer
till Göteborg. Minisemlor är perfekta!
Ha en fin dag/kram C 🌹

Populära inlägg